ATTITUDE

Attitude is een modern familiebedrijf uit Canada dat duurzame verzorgings- en huishoudelijke producten ontwikkelt en fabriceert. Het is oorspronkelijk opgericht door Benoit Lord en Jean-François Bernier.



Wat is Attitude 

Zoals de naam doet vermoeden heeft Attitude een onverschrokken mentaliteit. De heren hebben hun merk in 2005 gelanceerd onder het bedrijf Bio Spectra zonder een duidelijke schets van de markt. Het was simpelweg niet te berekenen hoe groot hun doelgroep was, omdat het algemene besef van duurzame producten en hun rol voor het milieu nog maar net opkwam.

Benoit en Jean-François zijn dus een merk begonnen dat niet gebaseerd was op de grootte van de markt, maar op wat zij zelf belangrijk vonden en wat zij zelf zouden willen kopen. In feite de meest riskante marketing strategie die je maar kunt kiezen, maar blijkbaar dachten meer mensen zoals zij. Want Attitude producten zijn inmiddels in meer dan dertig landen verkrijgbaar.
 

De producten die Attitude te bieden heeft zijn onderverdeeld in vier onderstaande groepen. 

  • Baby & Kids- Little Ones
  • Bad & Lichaam
  • Huishouden
  • Huisdieren 

Attitude Little Ones:

Verzorgingsproducten voor kinderen, speciaal ontwikkeld met het oog op veiligheid zonder compromissen, want gemaakt met zorgenvrije ingrediënten!
Hypo-allergeen - 100% plantaardig en mineraal - vegan - CO2 neutraal - gecertificeerd milieuvriendelijk.

Het doel van Attitude

Het doel van Attitude is om bewust te leven en om verbonden te blijven met wat echt belangrijk is. De producenten maken producten waar ze hun kinderen mee zouden vertrouwen en producten die ze zouden aanraden aan hun familie en vrienden. Attitude: “We hebben een bewuste keuze gemaakt om nooit de gezondheid in gevaar te brengen ten koste van de ontwikkeling van producten.”

Attitude sluit geen compromissen, het brengt alleen producten op de markt die volgens alle richtlijnen als veilig kunnen worden bestempeld. Een ontspannen douche waarbij je de zorgen van de dag van je afspoelt - zonder dat je je zorgen hoeft te maken over welke schadelijke stoffen je huid opneemt - is nu écht mogelijk binnen handbereik.

De cijfers

Welke zorgen tracht Attitude nu daadwerkelijk van je weg te nemen? De zorgen waardoor dit hele initiatief ooit is gestart, een statement dat de heren op cancer.org tegen zijn gekomen. Namelijk dat slechts 10 procent van alle tumoren en kankersoorten genetisch bepaald is. De overige 90 procent heeft dus te maken met levensstijl en keuzes die we maken als mensen.

Om te beginnen gebruikt een gemiddeld mens 6 tot 12 verzorgende en huishoudelijke producten per dag. Er is dus een keuze om schadelijke of niet-transparante producten te vermijden of te vervangen door natuurlijke en niet schadelijke producten. Attitude heeft zelfs uitgezocht dat 29 tot 91 procent van de totale dosis dat je op je huid smeert wordt geabsorbeerd. Dat is een gemiddelde van 64 procent dat direct je lichaam in trekt.

WebwinkelKeur Webwinkel Keurmerk